20 April, 2014

MP Langkawi mohon maaf pada keluarga Karpal

Langkawi - Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Ir. Nawawi Ahmad semalam dengan rendah diri memohon maaf kepada keluarga mendiang Karpal Singh atas tindakannya cuba mengungkit kembali ungkapan kontroversi Pengerusi DAP itu mengenai ketegasannya menolak hukum hudud.

Nawawi turut kesal dengan ketelanjuran petikan akhbar yang bertulis "mahu wujud negara Islam langkah mayat kami dulu" yang disifatkan kurang sesuai dimuat turun di laman Facebooknya apatah lagi ditambah dengan ungkapan "Siapa nak sambut cabaran Karpal Singh. sila bagi nama."

"Tiada kata-kata yang dapat menggambarkan betapa kesalnya saya, dan betapa perlunya saya meminta maaf kepada keluarga mendiang YB Karpal Singh dan semua orang yang saya singgung dengan tulisan yang cuai dan sia-sia itu,

"Adalah tidak sopan untuk saya atau pegawai saya menggunakan gambar mendiang Karpal Singh yang diambil di tempat lain secara 'copy and paste' dan diletakkan ke dalam akuan FB saya," katanya yang dipetik dari laman Facebook miliknya baru-baru ini.

Ungkapan "mahu wujud negara Islam langkah mayat kami dulu" pernah ditegaskan dulu oleh Karpal terhadap perjuangan PAS yang sebelum ini begitu bersungguh-sungguh mahu melaksanakan hukum hudud di Malaysia.

Ketegasan mendiang Karpal Singh dalam soal hudud menjadi "duri dalam daging" di dalam hubungan antara parti yang membentuk Pakatan Rakyat di mana perjuangan PAS itu turut disanggah oleh PKR yang bersetuju dengan pendirian DAP itu.

Tindakan PAS yang baru-baru ini membawa Enakmen Jenayah Syariah Kelantan yang merujuk kepada hukum hudud ke Parlimen ditentang keras oleh mendiang Karpal, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan pucuk pimpinan PKR.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang enggan mengendahkan reaksi rakan Pakatan Rakyat itu dan tetap mahu melaksanakan hudud di Kelantan.

Bagaimanapun kehangatan pembentangan hudud di Parlimen itu terbantut buat sementara waktu ekoran kematian Karpal yang terlibat kemalangan di Lebuhraya PLUS beberapa hari lalu. -UtaraNews.com

1 comments so far

SAYA SEKELUARGA BERTERIMAH KASIH BANYAK KEPADA (MBAH DEWA) ATAS BANTUAN MBA YG ANKA TELAH AKI BERIKAN KEPADA SAYA [4D] DULUNYA AKU MENDERITA SEKELUARGA SALAMA 2TAHUN SAYA HARUS KEMANA AMBIL UANG SAMPAI2 MTOR SAYA KU GADAIKAN BUAT MAIN TOGEL ISTRI SAYA DAN KELURGA SAYA SLALU MENGELU GARA2 TIDAK MAKAN 1 HARI 1 MALAM TAPI SHYUKUR ADA TEMAN MEMBERIKAN SAYA NMOR (MBAH DEWA) ALHAMDULILLAH ANKA DARI (“MBAH DEWA”) TRNYATA BETUL2 JEBOL 100% DAN YG SKARANG SAYA SUDAH MEMBUKA TOKO DAN MTOR SAYA YG PRNAH KU GADAIKAN SKARANG SAYA SUDAH BISAH TEBUS KEMBALI DAN YG INGIN BERLANGANAN (“MBAH DEWA”) SILAHKAN HUB DI NMOR (_0__8__2__3__1__5__9__9__9__6__7__9_) SILAHKAN BUKTIKAN SENDIRI SAMA (MBAH DEWA”) TRIMAH KSIH…????


EmoticonEmoticon